2015 : azam

Tahun ni saya tak nak berazam banyak-banyak. Saya nak fokus satu-satu sampai berjaya. Tak bermaksud yang lain-lain tu saya tak buat. Buat, tapi tak lah sampai kecewa bila tak achieve.

Yang paling penting tahun ni...financial freedom.
Saya nak settle kan semua hutang piutang sikit banyak kasi semua clear. Biar struggle macam  mana sekali pun, kena disiplin. Lepas ni dah tak boleh beli barang hutang2. No more courts, seng heng ke...byr ansuran hand bag ke (x pernah buat, tapi pernah ada intention to...hihihi).

Walau pun masih belum mampu 100% focus on my business tapi In shaa Allah akan di fikirkan strategi nya. 

Fokus bisnes saya tahun ni:

1. Insurance & takaful. Of course...selama saya bergelar suri rumah sepenuh masa 2-3 tahun ni, dengan commission ni la saya survived. My clients still need my service. So i'm still in the business.

2. Unit trust. Soon in shaa Allah. Saya pilih untuk join CWA. Dalam proses settle kan documentation. The demand is there. So why don't I grab the opportunity. Sambil menyelam minum air kan?

3. Tone Excel - bisnes sim card. Sangat teruja! Yang ni paling senang nak buat duit. Lepas dah settle semua debts, ia akan jadi passive income. 

4. Ephyra - baru bermula. Kenapa saya pilih nak jadi dealer instead of user? Sebab produk ni sangat bagus. Bila kita sendiri sebagai pengguna puas hati, kita tak kan teragak-agak nak rekemen kat orang kan? Ni bukan sekadar nak cari duit semata-mata, tapi kita berkongsu benda yang bagus, yang boleh bagi manfaat kat orang lain jugak.

5. Butik pakaian - yang ni plan dengan adik beradik saya. Sekarang ni masing-masibg tengah kumpul duit untuk modal dan cari tapak kedai. Bukan di KL , tapi di kampung saya di Kemaman. Market? Bukan mengharap dari orang kampung saya saja, tapi cita-cita saya besar. Biar butik saya boleh menaikkan nama kampung, tempiasnya dapat bantu orang kampung jana ekonomi, dapat bagi peluang pekerjaan kepada golongan muda atau ibu tunggal. Macam besar je projek kan? That's why saya letak last skali...hihihi..sebab prosesnya ambik masa untuk capai cita-cita tu. Tak pe. Kalau betul jalan saya, Dia akan tolong. 😀



No comments:

Post a Comment

Total Pageviews