D'Herbs Set Bersalin Mak Bidan - Testimonial

Seperti yang dijanji kan, saya nak share pengalaman saya menggunakan produk Set Bersalin Mak Bidan Keluaran D'Herbs ari tu.


Dengan harga rm195 (dapat diskaun skit - harga asal RM199. Kalo nak lagi murah beli online dengan kak Roha, silap2 boleh dapat free gift lagi...hihihi..kak roha ni rajin bagi free gift kat customer dia). Saya rasa puas hati dengan set ni. Dalam set ni ada 7 items + free mandian herba.





Pati Herba Mak Bidan - saya macam biasa la. Ubat yang minum-minum ni liat sikit. Tengok nama pon pati herba, confirm bau tengik & pahit ni. Tapi bila dah cuba, wow! sedap! Langsung tak rasa herba. Rasa macam manis buah asam jawa tu. Saya langsung tak rasa penat badan masa dalam pantang. Berkesan!

Pilis & Param Mak Bidan - Saya terpengaruh beli set Bersalin ni dulu pasal ni lah. Kalo set bersalin yang lain, Pilis & param kan kena bancuh dulu baru sapu kat badan. Dah lah melekit-lekit, pastu leceh bila terkena kat baju, bengkung semua. Tapi Pilis & Param Mak Bidan ni macam bedak sejuk. Goncang sebelum sapu kat badan. Rasa berangin je dan wangi pulak tu. Bahan-bahan pon dari bedak sejuk, batu nasila, air mawar etc. Best!

Krim Panas Mak Bidan - Yang ni pun best. semenjak lepas bersalin ni saya belum timbang berat badan saya. Tak kisah la slim ke tak, tapi saya rasa badan saya ringan. Saya tak mengalami rasa lenguh-lenguh atau penat, sakit pinggang ke coz saya sapu ni kat seluruh badan. Bila betis rasa tegang sikit bila satu hari berkejar dengan anak-anak, saya sapu je krim panas ni. Hilang terus. Lagi pon krim ni hangat selama 12 jam. Compare dengan Fellina inch loss lotion, Krim panas ni lagi berkesan kut. Cuma bau je la..bau herba. Tak sesuai nak sapu kalo nak kluar jalan-jalan. Perfume tak boleh cover...hihihi. Saya bagi 4 bintang! hahahaha..sesuka saya je kan.

Kapsul Jamu Mak Bidan - Yang ni saya telan je. Rasa badan tak sakit, keluar angin, ok la tu...berkesan la kut.

Minyak Telon - Satu benda yang saya kurang berkenan dengan minyak telon ni. packaging dia. botol kecik tu ah cute dah. Tapi tak praktikal la nak buka tutp botol tu. Ketat sikit, pastu mudah meleleh tumpah. Minyak dia ok lah untuk baby. Tapi saya very particular bab=bab presentation ni. Bila presentation tu cantik, packaging menarik, kita akan confident nak beli. Tambah pulak kalo produk tu praktikal. lagi la orang suka kan..harap-harap management D'herbs terbaca lah blog saya ni..hihihi...boleh la diorang tahu feedback dari pengguna.

Tungku Herba Mak Bidan - OK. Yang ni paling saya tak suka. Bukan saja tungku herba mak bidan ni, tungku herba brand lain pon saya rasa tak praktikal. Renyah! Nak kena stimkan la. tapi bila pakai tak sampai lima minit dah sejuk. Memang tak best. Sebelum ni saya try yang Leesa formula. Macam tu gak. tak panas langsung. Pakai batu sungai jugak yang best kalo nak bertungku. Puas hati.

Perawan Herba Herbal Wash - Produk yang paling saya suka! 5 bintang untuk Perawan Herba Herbal Wash! Dah la bau wangi, bila guna tu berangin je, bila basuh lagi la...sejuukkkk...nyamaaannn je rasa. hahahaha...seriously, herbal wash ni best! Kesan nya??? bersih dan segar feminine part tu off course! Part lain? kena tanya suami anda...huhuhuhu!

Mandian herba - boleh la. Bau tak sekuat produk amway punya. Tapi nak menunggu dia larut tu, lambat gak.


Kesimpulan nya: Memang Berbaloi dan sangat berkesan Set Bersalin ni. Saya puas hati beli set ni compared to Set Herbal tropica dr Amway dulu coz yang tu banyak benda saya guna tak habis. Set ni masih lagi tak habis, tapi still boleh guna walaupun dah habis pantang. Yang penting harga murah dan semua barang diguna pakai. Saya rekemen produk ni untuk semua bakal ibu yang masih tercari set apa yang sesuai. Cuba lah! Berbaloi dengan harga yang anda bayar!

71 comments:

  1. Very2 gud info.. thks anyway. mmg tgh plan nak beli set ni lepas bersalin jun ni sy nak guna. so far suka jugak la brg2 dherbs. murah n mudah nak dpt.. 1st brg yg sy guna jus perawan tu sbb period x tetap.. guna dlm 2botol pastu period start oke. lepas kawin bunting pelamin, alhamdulillah... heheee so stop dulu jus perawan tu. nt lepas bersalin guna semula.. Selain tu sy dah try jugak feminine wash dia.. pon bagus jugak.. shampoo herba n krim rambut pon bagus.. terbaik la dherbs.. heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. UmiSarah...kan? so far saya puas hati dengan produk Dherbs ni. Skang tengah try slimming produk dia Premium gold tu. Baru je guna..nanti dah sebulan guna saya share testimonial ye... :)

      Delete
  2. macam best jer.nak try gak la.due 2 hari jer lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. nor asfadhilla...memang puas hati! Tahniah for new born baby. boy ke girl?

      Delete
  3. jap2...mmg kene beli 1 set ke? xleh asing2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang 1 set. Saya tanya kat akak kedai tu..ada barang satu-satu..tapi kalo beli loose harga lagi mahal.

      Delete
    2. satu set tu thn tuk brp lama kak?

      Delete
  4. tengah dilema jugok nk beli set bersalin mak bidan or amway...serius mak bidan lg best ke?? ;)

    ReplyDelete
  5. Hidayah, saya pilih mak bidan coz semua barang saya pakai habis. Masa guna Amway dulu...byk barang yg tak habis..pilis, param, teh (teh ni buat saya angin)..terpulang pada Hidayah la..kalo penah guna amway & rasa sesuai carry on je. Tapi kalo first time nak try & budget..mak bidan la murah. Selamat berpantang :)

    ReplyDelete
  6. Nak Tanya baby ada meragam x..maybe cirit birit ke sbb jamu tu....tq

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..jamu dia x panaskan badan. baby ok menyusu..

    ReplyDelete
  8. sy de beli gak set bersalin ni..kt blkg kotak tulis pilis & param..tp kt set label botol bedak sejuk...same ke???

    ReplyDelete
  9. sy de beli gak set bersalin ni..kt blkg kotak tulis pilis & param..tp kt set label botol bedak sejuk...same ke???

    ReplyDelete
  10. Ieda hidayah, pilis param tu mmg mcm bedak sejuk...color pink kan. Sapu byk sikit kat badan & muks, baru rasa hangat dia.

    ReplyDelete
  11. Nur hidayah mohamed21 August 2013 at 13:02

    Saya nk trylah......sbelum ni sy pkii sendayu tggi.....ank no6 ni plk nk guna d.herbs......nk tnya set ni sekali ngan bengkung tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengkung x termasuk dlm set. Tapi diorg ada jual. Saya tak ingat harga dia.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  12. pati herba mak bidan boleh diambil selepas hari yg ke 20 ke? cara penggunaannye selepas makan ke atau b4 makan? minum trus je ke, xpayah bancuh dengan air ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pati herba boleh terus ambil seawal 7 hari lepas bersalin..provided baby sihat tak de kuning. Kalo baby ada kuning, better jgn ambik dulu. Cara dia minum je 1 sudu setiap pagi sebelum sarapan. Dah habis pati herba ni baru sambung dengan jamu dia

      Delete
  13. Dlm dilema gak nona rogue ke dherb

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Nk tnya..sya dh bli dh set ni.kalo minum pati herbal tu ggu baby mnyusu tak?pil jamu tu panas x?

    ReplyDelete
  16. Lg 1 nk tnya....sesuai x utk mommy yg bersalin ceaser?

    ReplyDelete
  17. Saya pun bersalin ceasar. X de masalah pulak...dan fully breast feed. Baby Alhamdulillah ok...x de cirit-birit. Tp tengok pada orang jugak. Setengah orang x tahan panas..tak boleh makan ubat2 herba ni.

    ReplyDelete
  18. Nk tnya klu yg perawan herbal wash tu, bru pas bersalin, luka jhtn msh ada, blh pkai x? Sy xpernah pkai fmnin wash, cara dia smda bncuh dlm gayong n jirus..o tuang je kt bhgn tu.

    ReplyDelete
  19. Hehehe. ..saya x pernah bersalin normal..so tak tau sakit nya camane. Herbal wash tu jenis cecair. Tuang je kat tapak tangan sikit dan basuh bhgn tu.

    ReplyDelete
  20. Slm..saya tgh berpantang..masuk minggu ke 3..masa skrg cuma guna krim panas dan bedak sejuk jer sbb nak mkn jamu tak berani sbb baby baru lepas kuning..krim panas dia memang mujarab..panas sampai 6 jam..

    ReplyDelete
  21. saya rasa jamu dia ok la. depnds pada puan la. kalo badan puan jenis yg tk tahan panas, maybe baby pun tak tahan la. takut pulak cirit birit kan. Pati herba dia x minum ke? yang tu cepat keringkan luka...x panas pun.

    ReplyDelete
  22. confius nk try set bersalin dherbs @ Shaklee..

    ReplyDelete
  23. Saya reserved comments pasal product shaklee. Tapi dr apa yg saya baca soya boleh jadi punca penyakit kanser. Bayang kan kalo kita consume tiap2 hari. ..Wallahualam

    ReplyDelete
  24. Nk tnya...mandian herba yg free tu...kalo rebus bleh x?kalo rendam lmbat kot

    ReplyDelete
  25. Memang lmbat pun. Try la rebus...tp jgn lama sgt. Kang pecah paket tu satu keja plak nk kena tapis ;)

    ReplyDelete
  26. thanks for info. sy due awal bln2 ni. anak 1st.. terfikir nak pakai produk dherbs ni =)

    ReplyDelete
  27. qazliesha ezlany29 January 2014 at 08:02

    Sy pun tringin nk gn set brslin dherbs ni..due bln 3 ni...

    ReplyDelete
  28. Msh de promosi ke? Sy xlame lg nk due tgh mncari set yg btl2 brkesan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya x jual. Saya just share pengalaman je..hihihi..boleh cari kat kedai jamu. Tak pun try tgk kat page ka roha tu.

      Delete
  29. Sya tgh berpntang 35hri dh dn mnggunakn set mak bidan ni. Xde la best sgt.xslim2 pn.huhu..brg2nya dh hbs dh.tggal pil jmu n pncuci perawan ja.yg xbest tungku...kkus 20mnit...bleh gna 2,3mnit ja.skjap dh sjuk.huhh!!

    ReplyDelete
  30. Ooo...langsung tak turun ke berat badan? Bg saya ok. Tak de la slim melim..tp turun byk jugak. Tungku tu mmg x best kan. X praktikal langsung.

    ReplyDelete
  31. kite pun beli amway dulu..byk tak habis, rase membazir pun ader..nanti nak try set ni pulaklah...tgk mcm senang je pilis n param dier

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3..sayang pulak bila x habis...dah la harga pun boleh tahan mahai..:p

      Delete
  32. set bersalin ni boleh pakai berapa hari lps bersalin?

    ReplyDelete
  33. Saya dulu lps 7 hari br start pakai..takut ada effect kat baby mcm jaundice ke..panas ke..tp alhamdulillah baby ok

    ReplyDelete
  34. Mknanya lpas bsalin tu kite kosong dlu la eh....just mngurut biasa je eh....strt hari ke 7 bleh strt mkn dherbs ni ke cne sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. To play safe macam tu la. Takut ubat tu x serasi dgn badan..nanti baby pun effect sekali.

      Delete
  35. sy ank 1st dlu beli jamu mak dara pye.. tp 1 pon xguna.. haha dh la mahal.. ank 2nd ni nk try dherbs plak cne.. due x lame dh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga semua nya selamat. In shaa allah.

      Delete
  36. sy pun da purchase set ni sb tgok ipar saya pakai.. due hjg thn ni.. dlu guna amway lgsg x hbs pakai.. siap jual balik lg kt kwn..

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  38. Ramai ckp tungku dia x best?
    Habis tu cmna ya,nak guna perlu kukus/rebus ke?
    Saya punyala harap tungku yg mudah supaya x perlu susah2 bakar batu kat dapur.. dh beli dh pun set ni, x sangka tungku dia gini... :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..tungku2 herba ni leceh la..kalo kukus lama pun...panasnya 5 minit je. Paling best pakai batu sungai jugak. Kalo malas gak..boleh try guna hot pad. Dama gak panasnya

      Delete
  39. Saya dh bli set brsalin ni..tggu nk guna je lps brsalin ni..

    ReplyDelete
  40. Bgus mommyEl ni..gigih tlg jwb soklan 1persatu:)sy pn guna set bsalin dherbs..juz guna cream pns n pilis param je..pati n kapsul die xmkn2 pn lg tkot bby pns n ssu kering..rni day 51..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sis. Pada saya..benda yg elok dan boleh bg manfaat..lebih baik di kongsi kan..hahaha...suka baca pengalaman masing2. Day 51? Uish...patut nya dah ambij pati & kapsul tu. Yg tu la bagi badan kita segar..kuatkan balik dalaman kita

      Delete
  41. Due saya bulan 12 ni... saya pun dah bli set bersalin D'herb ni sbb baca di blog MommyEL ni.. mcm best ja.. lgpun ni anak sulung..xde pngalaman bab2 set bersalin ni..hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 sesuai dgn awak ye. Brp harga set skarang? Saya tengok produk lain keluaran d'herbs semua naik harga..GST punya pasal la kut 😊

      Delete
    2. saya beli dgn harga rm 196.. saya pun harap ia sesuai dgn saya.. saya nak tanya ckit,awak tau x hari ke brpa kita boleh bertangas herba? ada yg kata lpas bersalin tu esok kena bertangas dah.. ada pula yg kata kena tggu darah nifas kering dulu baru bleh bertangas.. yg mana elok dan betul ye?

      Delete
    3. bertangas tu ape??

      Delete
    4. Sy tlg jawab ye..berdasarkan apa yg midwife bgtau...lepas darah nifas kering..masa ada benang jahit jgn buat lg..nnt akan buatkan benang tercabut awal dan jahitan terbuka

      Delete
  42. salam due sy next year bln 3..tengah cari juga set bersalin yg ssuai..nk try nona riguy tp trbca set dherbs ni mcm best dan jimat.mgkn nk try yg ni

    ReplyDelete
  43. Salam nak tya,saya da day33 psti x abis kinum lg n jamu x mkn lg..boleh mkn serentak tak jamu n pati tue skli?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam. Boleh je sis. Jamu ambik pagi..jus pati tu sebelum dinner.

      Delete
    2. Tq ya..so if baby susu bdn x da effect ke?kalau terus continue mkn pati n jamu tersebut..cuz mcm syg x abis minum nie..

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Alo sis nk tya jg law da abiz pntg still leh cntinue mkn jmu mk bidan tak?

      Delete
    5. Alo sis nk tya jg law da abiz pntg still leh cntinue mkn jmu mk bidan tak?

      Delete
    6. Alo sis nk tya jg law da abiz pntg still leh cntinue mkn jmu mk bidan tak?

      Delete
    7. boleh je makan sampai habis walaupun dah abis pantang. Saya dulu pun fully breastfeed. Alhamdulillah jamu ni tak panas..x de effect pada baby...tp still..bergantung pada orang jugak...sesetengah orang tak tahan panas.

      Delete
  44. Salam nak tya,saya da day33 psti x abis kinum lg n jamu x mkn lg..boleh mkn serentak tak jamu n pati tue skli?

    ReplyDelete
  45. Salam..nak tanya..saya baru lepas keguguran dan buat d&c..ble makan dak pati ngan jamu mak bidan ni


    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam sis. Saya x berani nak komen yg ni sebab x de pengalaman. Tp kalo ikutkan...org keguguran lg ketat pantang dia. Jamu & pati herba tu mmg boleh buang angin..ringankan badan...bersihkan rahim kita...sesuai je kut

      Delete

Total Pageviews