Suka Duka Januari 2

1st entry baru citer pasal "suka Januari". Ni nak citer pasal "Duka Januari" pulak.

Emily since balik dr Genting kene selsema dan batuk skit. Saya ingat biasa la tuh pasal sejuk kat atas nun.

So, on saturday, lepas appointment saya dgn gynea, terus bawak jumpa paed Dr. Syed Nazir (boleh baca artikel dia mostly every sunday in metro). Ada demam sikit, so doctor bg ubat and follow up lagi 3 hari.

Start Sat - Mon, tiap2 malam around 2am - 4am, Emily demam panas. Tempreture 39 - 40 degrees. Saya dah kecut perut. Dah la early pregnancy saya memang kaki tido, so bila tido terganggu tu saya pon jadi lemah semacam.

Tueasday, Petang dia dah start demam. Makan pon x lalu..tanya nak gi hospital x, terus dia angguk...thats mean Emily betul2 tak sihat. Nasib baik doctor ada malam tuh. Terus gi KJMC. Doctor suspect influenza A. Terus soh admit. Tak sampai sejam they run the test (swab nose), confirm result +ve influenza A. Next test H1N1 pulak.

Bila dengar doctor kata nak ambil darah n drip, saya dah cuak. Saya takut Emily menangis. Saya ingat lagi masa umor 14tahun saya jaga adik kat hospital. Bila doctor nak cucuk kat tangan nak masukkan drip, adik saya meraung2..masa tu umor dia lebih kurang 5-6 tahun kut. Dengan saya2 skali meraung. Kesian dan sedih sangat.

Tapi Emily lain plak citer dia. Muka rilex je. Doctor tanya sakit x? dia angguk. Syahdu nya tengok manja saya ni. Nasib baik dia kuat.

So, berkampong la kami 1 family kat KJMC. Esoknya dapat result H1N1 +ve. Terus kene kuarantin. Alhamdulillah, demam Emily dah kebah. Selsema and batuk ada sikit. So doctor soh buat nebulizer to avoid virus infect paru-paru yang boleh menyebabkan pneumonia
.

Alhamdulillah, Semalam kami dah boleh balik rumah..setelah Emily duk meragam nak balik. Nampak muka doctor je tunggu doctor cakap boleh balik ke tak. Masa doctor kata ok, hari ni boleh balik..muka Emily berseri-seri...sengih manjang."mummy, nak balik umah".

Kami masih berkuarantin sampai Wednesday. Emily dah ok tapi still continue with meds. follow up check up on next wednesday...hopefully Emily will be fully recovered. Pray for us pls...

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews