Suka Duka Januari

Macam-macam kisah permulaan tahun baru ni. Dengan bisnes yang baru start plan and strategised, dengan famili punya citer...macam-macam nak pikir.

Last week gi genting for 3 days. Prudential Wealth Planner Convention. Satu famili saya angkut. Emily bukan main enjoy lagi. Main indoor games. Naik mary go round 10 kali sehari, naik train tak nak turun2, main car pusing eifel tower pon..turun pasal nak tukar car lain...adess! tapi tak pe la..janji dia enjoy! yang kesian nya Daddy dia la yang kene melayan. Saya sibuk dgn convention tuh..huhuhu.

Kat Genting lagi saya rasa mcm tak sihat. Mungkin kali ni pasal weather kat atas sejuk sangat..musim tengkujuh le kata kan...otw balik kl, tido je anak-beranak dalam keta. kesian daddy x de orang teman nak borak. Sampai2 je terus gi dinner...tergerak hati nak singgah pharmacy nak beli pregnancy test..hehehe

Mau tak nye..bayangkan, setiap kawan2 yg jarang jumpa..terserempak je sume tanya soalan sama ..."eh, u preggy eh?" erk! terkedu jap..obvious sgt ke bdn saya maik naik? mcm di pam2? ooh! no way! saya kan dah seminggu diet! tiap2 pagi telan cereal nestle yg 14 days challenge tu. Lunch pon x makan byk..Dinner siap skip lagi. apa hal ni?

Tapi sejujurnya, saya pon rasa badan saya berat semacam. Menguatkan lagi alasan nak beli tester tu pasal saya perasan skang ni saya memang kuat tido. Pantang letak kepala sikit mesti hanyut.

So, hubby pon kata test je la..beli la 1. Balik rumah bukan main excited lagi ni nak buat test, padahal masa tu badan dah x larat nak bangun...redah gak. elok je buat, tunggu sampai lima minit, 1 line pon x kluar..cett! ini tester sudah invalid result la. "Daddy, caner ni?"
Tengok jam kul 9.45pm..Hubby cakap jom gi guardian..hehehe..redah. Ni sapa yang terlebih excited ni??

Ok, kali ni saya buat test betul2. Baca arahan kotak tu sampai berkali-kali takut silap. Jam dah kul 10.15. Kalo invlaid gak yang ni tunggu esok je le baru boleh test lagi. Confirm malam tu x leh tido..ahaks.

Hahahahaha...boleh saya bantai gelak bila nak 2 line dah keluar! terus jerit panggil hubby. Dia lagi la blur..tengok..pastu tanya apa result dia? Oh suami ku, saya dah tersengih sampai ke telinga lagi dia tanya apa result. Alhamdulillah! Sah saya pregger. Sabtu 22/1 gi check up kat KJMC, my regular O&G Dr. Fatima Najla.

I am 7 weeks Pregnant. Yahoo!!!!

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews