I'm not really blogger

Salam,

Sampai hari ini...baru la saya notice..kenapa saya x mampu nak update blog regularly...dan setelah penat mencari alasan dan jawapan yang logik...akhirnya terjawab.

Saya bukan lah seorang yang suka berkongsi masalah dengan orang lain..orang sekeliling melihat saya sentiasa cool..tapi sebenarnya dlm kepala otak ni macam-macam berserabut. Saya juga kurang gemar berkongsi cerita gembira saya - sgt takut sebenarnya, takut orang ckp saya suka menunjuk-nunjuk..dan saya kurang gemar bercakap tentang orang lain...kerana saya takut perkara tersebut akan terpalit ke batang hidung sendiri.

Mungkin saya terlalu mengambil langkah berjaga2..always play safe. Kerana saya tahu sifat dan sikap diri. Saya juga ada barannya..saya takut tak mampu mengawalnya bila dicuit. Tapi alhamdulillah, saya pegang prinsip hidup saya..buat hal sendiri. So, saya tak kacau orang, orang pon tak kacau saya. Bukan bermaksud saya selfish..saya masih berkawan, masih membantu sesiapa yang memerlukan...jika kawan2 mendampingi saya, bercerita masalah diorang ..saya sudi mendengar..tp jgn harap saya nak gi tanya apa masalah diorang, walaupon tunjuk muka monyok..bg saya, walaupon org tu tgh berserabut, kadang2 dia belum ingin berkongsi masalahnya dgn org lain, kalo saya tanya pon dia lagi tension..ada org nak bzbody plak. saya lebih suka mereka bercerita..tanpa mengharapkan nasihat dan pandangan..sekadar melepaskan beban di dada, dia hanya perlu teman untuk meluahkan perasaan..tapi dia dah ada someone yang sgt rapat dengannya yg boleh bg nasihat bila dia perlu.

ooh...sungguh complicated penerangan saya kan....kalo x paham abaikan je la..huhuhu

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews