Dah ready nak raya?

Persiapan raya? uwwwwaaaa!!! Belum siap lagi.

Baju raya saya baru beli last Friday. Esok baru gi ambik pasal alter skit-labuh sgt, al maklum lah tuan punya badan tak cukup tinggi. Baju melayu hubby memang susah nak cari. Satu pasal saiz. baju dah cantik kat badan, lengan baju plak senteng. ke-2 nak cari baju melayu teluk belanga kat KL ni bukan ramai yg jual pon. Baju raya budak besar & budak kecik pon  belum ready. Nasib baik Mak Yong diorang baik hati beli kan dress raya. Saya sempat beli kasut untuk Emily. Kasut Edrea order online via FB, dah la lambat sampai (silap saya...masa pos laju datang saya kat bilik...x dengar langsung, dah menunggu sampai ke petang x jugak sampai. tetiba rajin plak cek letter box...tu dia, kul 10 pagi org tu dah sampai...saya yg x dengar...huhuhu). Skali pegi pickup parcel kat post office, alahai besar la plak Edrea wei..kene tunggu lg 3-4 bulan baru boleh pakai ni. Memang dah saiz utk 1 year, tp Edrea ni kecik skit compare dengan Emily masa baya-baya ni. Dah kene shopping kasut raya lain.

Plan asalnya saya nak shopping kat JB. Macam last year shopping kat Kotaraya, semua ada. Dengan hubby punya baju melayu + sampin tak lebih RM150 pon, baju kurung Emily pon cantik siap berlabuci. Byk kali tertangguh nak balik JB, sampai sudah tak jadi balik. Raya ke-4 ni baru la jejak JB. Tu yang jadi kelam kabut shopping. 

Last Monday saya singgah di The Mall. Kan selalunya penuh baju raya kat situ, tapi kali ni pergi sgt kecewa. Banyak yg jual baju blouse, kasut, dress yang x berkaitan dengan raya. punya la frust. Semalam pegi cari kat PKNS Shah Alam, ada la baju kurung Emily yang dah berkenan...saiz pulak tak de. Budak besar nama umur 4 tahun, tp kene pakai 1 size bigger. Try yg umur 6 tahun menggeleber la pulak. Aduss...saya dah kecut perut ni. Kesian budak2 ni nak beraya tak de baju. Si Edrea tak pe la, yang si Emily ni...tak sabar2 nak baju.

Esok malam nak pegi Jalan TAR pulak. Tu last resort, kalo tak dapat jugak confirm beraya dengan muncung  sedepa la Emily nanti.

Saya: Pakai jubah je tahun ni, tu je yang muat dengan perut yg dah besar ni.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews