DLCW - We're still proud of you!

Keterujaan nak tengok DLCW menang Gold pertama untuk Malaysia sampaikan saya berbuka hanya makan kurma dan minum air.


Padahal dah masak siap2 pajeri terung dengan ayam goreng kicap. Siap buat tuna puff lagi tu. Tapi DLCW lagi penting. Perut serta merta kenyang masuk nescafe secawan. 


Lepas solat je terus mengadap tv. hubby pon tak nak makan nasi dulu..baguss! 


Tapi biasa la kan..adat permainan ada kalah menang. Walau excited mana pon kita, still akan ada yang kalah jugak. Yang tak best nya...kita yang kalah...uuwwwwaaaaa!!! Sangat sedih bila tengok DLCW muka sayu nak nangis. Saya pon rasa cam nak mengalir air mata. Saya dapat rasa macam mana frustnya rasa x menang game smlm. Pasal dia dah buat sehabis baik. memang good fight game semalam. Lin Dan pon cuak takut kalah dgn DLCW. Terkial-kial jugak dia.


Dah nasib kita nak menang silver je. Tu pon dah cukup baik ada DLCW yang boleh bawak balik medal, dari tangan kosong je pegi balik London. Sangat2 bangga jugak dengan rakyat Malaysia yang bersatu hati menyokong pemain negara kita. Walau pon tak dapat makan Free aiskrim Baskin Robin, namun semangat kesukanan tetap ada dalam diri masing2! Ni la semangat yang kita nak. Semangat juang dan menyokong. 


Yang kaki kondem orang pon still ada gak. Yang ni confirm bukan peminat sukan. Kutuk tak agak2. Macam lah dia tu pandai sangat main. Kalo dah tak minat tu tak payah la banyak bunyi. Cara nak main pon tak tahu, ada hati nak kondem orang tu tak buat yang terbaik lah, lembik lah, tak cukup strategi lah. Hello...ni Sukan dunia tau. Kalau awak tu pandai apsal x de kat London dalam court skang?


saya: Mengharapkan Azizul Hasni Awang bawak balik gold, tapi tak kesampaian jugak :(

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews