Hari Keluarga SE-YU 2013

Atas permintaan ahli keluarga dan sanak saudara, saya dengan rendah hati organize la hari keluarga ni buat julung kalinya. Keluarga Se-Yu adalah singkatan dari nama allahyarham & Allahyarhamah tok ayah & mak tok saya – belah allahyarhamah mak saya. Semek – Yusuf. Acara telah berlangsung dengan jaya nya di Pantai Cherating, Pak Itam inn.



Lama saya rancang projek ni. Start tahun lepas. Saya hantar surat ‘pekeliling’ kepada setiap keluarga pada bulan januari. Start collect yuran penyertaan sikit2..bagi tak bebankan ahli keluarga.

Sepatutnya semua ahli keluarga termasuk baby ialah 63 orang. Tapi ada pakcik makcik dan sepupu2 saya yang tak dapat join pada hari tu. Jadinya..jumlah yang join hanya lah 45 orang. Ramai gak tu kan. Harap-harap tahun depan kedatangan penuh plus lagi dua ahli keluarga baru bakal menyusul…in sha Allah!

Ada 6 kumpulan semuanya. Acara pun tak banyak. 8 acara je. Pasal saya ingat akan ambik masa lama untuk satu-satu acara tu terutamanya acara kanak-kanak. Mesti susah nak handle  diorang. Nak bagi arahan cara bermain lagi. Nak panggil berkumpul pun sekian hal jugak.  Rupanya tak sampai 15 minit pun setiap satu. Dalan aturcara majlis sepatutnya sampai ke petang. Alih-alih belum sampai pukul 12 acara semua dah settle. Apa lagi ... ada yang berdengkur kena angin pantai. Geng-geng wanita macam biasa gossiping..hehehe..

Kuning
Oren


Putih

Biru

Ada orang tu hantar wakil anak je..mak bapak x dpt dtg

Hitam

Aik....sama kaler la pulak..katanya biru gelap

Kumpulan ikut warna baju. Al-maklumlah la first time. Tahun depan kita tempah baju ye.

Acara-acara nya lari dalam guni, Pastu Kaki tiga (acara berkumpulan), Bawa bola dalam sudu (acara kanak-kanak), Cari gula-gula dalam tepung, Isi air dalam botol, Bawa bola dalam sudu secara berlutut (game dewasa), Makan epal tangan berikat (Lawak giler), Sepakan penalty (perempuan). Gambar-gambar tak sempat nak collect dr semua . Banyak video je. tak larat nak upload dlm ni.

Yang ni je ada. Acara kaki tiga..tengok la sapa leading..hihihi

Pantai kat sini memang cantik dan sangat sesuai untuk acara sukaneka. Pak Itam inn terletak ditengah-tengah antara hotel Legend & Holiday Villa. Harga chalet pun berpatutan RM80 je dengan basic amenities. Kita pun guna bilik untuk mandi, solat, tukar baju je. Pastu yang stay geng2 bujang dan family saya..hehehe..

Acara penyampaian hadiah. Masa ni semua dah siap mandi. So tak de lah Nampak kumpulan mana yang paling banyak menang.

Emily menang tempat ke-3 acara bawa bola dalam sudu

Wakil Kumpulan terbaik

Sarapan pagi, Makan tengahari & minum petang saya ambik catering bagi memudahkan kerja. Tak nak susahkan geng-geng wanita untuk masak2. Kita nak santai je hari ni.

breakfast. Nasi lemak & teh tarik
Lunch time

Nampaknya sedara mara, sepupu sepapat sangat enjoy hari keluarga ni. Baru je habis game dah borak-borak pasal plan tahun depan…hihihi..teruja gitu. Ni pun Alhamdulillah berjaya jugak. Walaupun budget ciput & ada family members yang tak dapat join, at least we all still enjoy. Hadiah murah pun jadi lah. Untuk seronok2 je & mengeratkan Silaturrahim keluarga kami. Mission Accomplished!  Next year kita berjumpa di Terengganu pulak.

Part of us

p/s Ada sesapa yang boleh offer chalet murah di Terengganu? Nak booking dalam 10 buah chalet dalam bulan jun jugak next year. Boleh email saya ye :)

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews