Istimewa Bulan May

Banyak tarikh-tarikh penting dalam bulan May ni. Yang pertama sekali mestilah hari lahir saya. Pasal tu la nama panggilan saya May...hihihihi..

Bermula dengan Hari ibu pada 16hb, pertama kali dapat kad dari Emily yang di buat di sekolah. Happy sangat. Balik dari Skool je terus cakap "mummy, hari ni mother's day." ok. Rupanya dia surprise kan saya dengan kad yang dia buat. Pic tak boleh upload pulak. 

18hb - Pertama kali Emily celebrate Teacher's day kat skool. Pertama kali jugak saya sibuk cari hadiah untuk dia bagi kat cikgu kelas dia. Masuk je kedai souvenir..berpusu-pusu mak bapak kat dalam tu duk sibuk cari hadiah. Anak-anak main ye-ye kan je dari tepi. Mak2 pulak yang sibuk pilih hadiah..sesuai ke tak hadiah itu ini. Bagus lah, parents skarang concern..huhuhu. End up, saya belikan frame gambar je. Pastu buat bentuk love kat kertas soh Emily tulis wish kat situ. Esoknya dia kena bawak food skali untuk makan ramai-ramai dalam kelas.

23hb - birthday biras saya

25hb - birthday saya yang ke ..erm erm...hehehe...saya dah tua..34 tahun dah. Hadiah hari lahir? tua2 boleh dapat hadiah ke? mmm..hadiah belum kunjung tiba..tak sabar menanti ni. Dah lebih 2 minggu dah belum muncul2 jugak. Apa la tu agaknya nye ek? *wink. Takde celebrate pun. Emily sibuk soh beli kek untuk mummy..tapi mummy nak makan teppanyaki je. Tak special langsung kan? Makan kat food republic One Utama lak tuh! Alaa...janji kenyang & hati senang. Alhamdulillah!. Otw balik sempat tapau Mocha Cheese  cake kat Secret receipi...hihihi

27hb - birthday adik perempuan saya yang no 4.

29hb - Yay! Emily is 5! Hi-5! Dia nak birthday party. Tapi bila memikirkan dah cuti sekolah, ramai yang dah ada plan sendiri, no point jugak saya buat party. Nanti ramai yang tak datang, Emily pun tak happy. Saya bawak dia gi main kat Yukids Island kat Curve je. Pastu surprise kan dia dengan hadiah Princess Castle's tent. Tetiba pulak mak yong dia call ajak dinner kat rumah. Makan sate la kita..oh..ada kek skali! Double Yay! Dapat jugak Emily potong kek.


5 tahun sudah. sekejap je masa berlalu

Happy kids!


Tarikh ni jugak, genap setahun arwah Tok ayah meninggal. Al-fatihah. Sedih rasanya bila dah takde datuk nenek ni. Ingat lagi, tahun lepas..Arwah tok ayah happy sangat dapat pegi umrah. 

Arwah sepatutnya pegi haji tahun sebelum tu. Dah bayar semua siap, tunggu nama naik je (dia daftar dengan ejen swasta, kalo tabung haji ada kosong nama dia akan dipanggil). Saya baru sampai dari JB pukul 3 pagi. Lepas subuh terus gerak ke Subang airport konon nak hantar dia pegi umrah. Hati rasa tak sedap..mana ada flight dari subang nak gi jeddah. Rupanya salah info. LCCT. Memang chartered Air Asia. Masa tu dah dekat pukul 8. Saya dah give up. Cakap kat hubby balik je lah. Mana sempat nak jumpa. Flight boarding kul 10. Tapi  hubby tetap drive gak. Elok je sampai kat airport saya bergegas tolak Emily dalam stroller yang kebetulan tengah demam. Alhamdulillah...sempat jumpa tok ayah. Saya berlari pulak pegi cari breakfast untuk dia. Tak jumpa kedai roti...saya belikan dunkin donut & air mineral. Dan dan tu jugak Emily muntah. Terus tok ayah suruh balik.  

Bila balik umrah saya tak sempat jemput dia pasal saya di JB..Tok ayah tak sihat. Masa buat umrah dah batuk-batuk campur lelah. Hari ke-3 lepas balik, terus masuk hospital. Hari ke-4 tok ayah dah 'pergi'. Tak sempat saya lihat wajah arwah buat kali terakhir. Bersyukur sangat hubby redah jugak pegi LCCT masa hantar dia umrah. Kalo tak..memang saya akan terkilan seumur hidup. :((

Emily lagi lah. Tinggal Aki je. Wan, mok, atok semua dah pergi dulu.Semoga roh arwah ibu, ibu mertua & bapa mertua, tok ayah & mok tok di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...tsk tsk.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews