Hidangan Lauk Pengantin - Makan beradab

Salah satu tugas saya untuk majlis kahwin adik saya nanti ialah menyediakan lauk-pauk pengantin untuk makan beradab...eeerrr...belum tentu saya yang masak ye. Saya cari je menu yang sesuai. Kalo simple-simple tu boleh la saya masak. Tapi kalo bab mengubah udang jadi perahu layar, buah-buahan jadi bakul semua...tangan saya kayu sikit...huhuhu

Duk searching blog2 yang post pasal lauk pengantin, saya suka tengok hidangan kat bawah ni. Copy dari blog dnanies

Ayam golek kuah percik terengganu



Siakap 3 rasa

Udang panjat

Puding Laici


Macam senang dan menarik je hiasan dia. Tapi for sure saya tak kan masak ayam golek tu...hihihi..Buah-buahan tu pon actually simple je kan..guna scoop ais krim je nak buat bulat-bulat tu. Tapi tu lah, kalo dah tangan keras, benda yang senang pon akan jadi payah bagi yang tak pandai. Mahu hancur sebijik tembikai tu saya kerjakan nanti. Saya suka Dessert dia - Puding Laici tu. Nak kena google resepi ni. Boleh try buat kat rumah dulu. Agak-agak sedap dan menjadi kita jadikan lah menu pengantin...ye dak..

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews