12.12.12 - Selamat Hari Lahir Elric El Uzayr

Sambil mendodoi si comel Elric El Uzayr, sempat jugak saya post entry ni. Yaa...saya dah selamat melahirkan baby boy comel pada 12.12.12 jam 9.18 pagi secara ceasarean di Kelana Jaya Medical Centre (KJMC). Sekejap je proses pembedahan ni. Masuk OT jam 8.30am, start prep..then 9am doctor cakap dah nak start. 

Saya masa kena jep epidural tu, tetiba je rasa loya...pening-pening, then muntah. Masa Emily dulu ok je, masa Edrea blood pressure naik, rasa la pening sikit tapi tak muntah. Kali ni terus muntah. tapi sikit je la. Dan-dan tu jugak saya rasa mengantuk sangat. Doctor soh tido je. Tapi saya cuba tahan mata, takut nak tido. Dalam tahan tu, terlelap la jugak 2-3 kali. Boleh la dengar kruk krak gunting doctor duk potong perut saya. Tetiba dengar doctor cakap "ok push skit baby dari atas, dah nak keluar ni" Elok je doctor sorang lagi tekan perut saya dari atas "uwaa..uwaa.." kuat nya suara baby saya. Dah selamat keluar. Alhamdulillah! Selesai sudah satu perkara.


After 3 days in hospital, dah boleh balik rumah. Alhamdulillah Baby Elric tak de Jaundice. Tapi masa nak settle bil tu terkedu la jugak walau pon dah expect this kind of amount yang saya perlu bayar. Total bill rm7115.15 after discount. Ikut kan, harga sebenar untuk ceasarean ialah rm7500. Kena keluar duit sendiri tu yang rasa terduduk jap. Orang lain ok la, company cover kan...huhuhu. Deposit untuk maternity RM3500. Harga bilik single RM165. Saya ambil bilik double - dua2 katil tu saya booked. Kebetulan tengah harga promotion RM90. Harga sebenar RM150.

Makna Elric El Uzayr ialah Raja yang tak ternilai (The Precious King). As a king, si kecik comel ni tunjuk lah dia punya power. Siang elok je tido. Malam kul 10 bangun susu..kelip-kelip mata buat muka comel. Letak dalam cot, merengek. Tido sebelah mummy elok je diam. Aduhai...dugaan mummy..sabar! sabar!

2 minggu ni ok la boleh layan. Edrea tido dengan mak lang dia. Lepas ni tak de orang nak jaga, semua tido bilik mummy tak tahu la kul baper tido nya.

Triple EL - Permata hati mummy & daddy (Edrea sempat lagi tido)

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews